måndag 9 september 2013

Söndag



Vaknade sent efter gårdagens konsert och åt en sen lättfrukost på GiGis och åkte sedan ner till Century 21 för att köpa lite underkläder. Gick vidare till J&R för att bläddra bland deras cd-skivor. Man hade byggt om butiken och ingenting var sig likt. Bl a hade deras tidigare enorma skivsortiment reducerats betydligt. Jag fick endast med mig fyra skivor därifrån, ingen av dessa hade jag planerat att köpa innan. Jag köpte också ett litet kamerastativ.Vi åkte sedan upp till 72:a och gick för att köpa lobster rolls till en picknick i Central park.Vi gick in i parken vid Strawberry fields och åt våra lobster rolls och gick vidare till Sheap medow och lade oss för att vila lite.Det är varmt här, säkert närmare 30 grader på dagarna och det ser ut att fortsätta så hela veckan. Jag får allt större problem med blåsor på tårna så det är skönt att ligga barfota i skuggan en stund då och då.Vi gick ut ur parken i söder vid Columbus circle. Färden gick vidare till Firehouse, restaurangen där Ivar och jag träffades första gången. För några år sedan tog jag med en liten flagga från Bergslagens räddningstjänst dit. Restaurangen har brandstationstema.Flaggan hängde kvar och den ses uppe till höger på fotot. Vi tog en pizzaslice på hemvägen denna söndagskväll.

18 658 steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar