tisdag 10 september 2013

Shopping



Idag delade vi på oss efter frukost för att shoppa kläder på olika håll. Jag lyckades få med mig ett par nya skor, ett par jeans och två t-tröjor till Felix. Jag tog en paus i Bryant park.Där har jag aldrig varit förut trots att den ligger mitt i smeten.Chrysler building tittar fram mellan husen.Jag passerade också Apple-store på 5:te avenyn på väg upp till Upper east side.

Vi hade stämt träff på ”Eats” på 75:te gatan och Lexington av. Det är där jag brukar äta ett dussin ostron minst en gång per vistelse här. Så ock denna gång alltså. Lina dök upp strax efter kl 17 och hon hade handlat betydligt mer. 5 par jeans bl a.Vi gick sedan rakt igenom Central park till en restaurang som heter ”Hummus place” och åt vegetarisk kvällsmat.Jag åt fyra hummusbaserade smårätter och Lina tog en Couscous-sallad. Servitören hällde sås over våra ryggsäckar och kassar så det blev en fläck på en av Felix t-tröjor. Det fick bli en tidig kväll denna dag. Båda är kroppsligt slitna efter långpromenader i värmen. Imorgon ska vi ut på ännu en promenaddag. Vi har planerat att åka till Brooklyn och gå över Brooklyn bridge till Little Italy via Chinatown. Jag ska också försöka få tag på några t-tröjor eftersom mitt förråd i väskan börjar sina. Det var i o f s planerat så. Jag köpte tre t-tröjor på Allman brotherskonserten men de är svarta och går inte att ha i solgasset.

22 720 steg med egenhändigt punkterad blodblåsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar